Winkeliers die graag indruk willen maken met een stijlvolle look voor thuis

Skimpy jurken, felgekleurde jassen en minirokken vliegen in deze tijd van het jaar doorgaans uit de schappen van de detailhandel. Maar dit jaar niet.

De meeste klanten blijven binnen afzienbare tijd binnenshuis terwijl hun medici de coronaviruspandemie bestrijden.

De uitdaging voor retailers, zoals de heer Simon Wolfson, CEO van de Britse modeketen Next, zei onlangs: “Mensen kopen geen nieuwe outfit om thuis te blijven.”

Niet-essentiële retailers hebben hun winkels in de Verenigde Staten en grote Europese markten al gesloten. Velen bengelen kortingen online.

“Dit is om minder schermtijd en meer loungen in # ragandbone’s nietjes voor warm weer,” plaatste Saks Fifth Avenue op zijn Instagram. De felroze blazer van US $ 550 is afgeprijsd tot US $ 412,50.

Saks suggereerde dat zijn bijna twee miljoen volgers “de grote binnenshuis chic zouden omarmen” in een neonoranje twill-romper van US $ 395. De warenhuisexploitant zei ook dat klanten zouden moeten overwegen om in te loggen op hun virtuele Zoom-vergaderingen in een wollen jurk met pofmouwen, die van hen voor US $ 1.880.

“Zoals velen in onze branche, werken we aan het afstemmen van onze marketingstrategie op een manier die logisch is voor het huidige klimaat, terwijl we ons bedrijf blijven ondersteunen”, aldus een woordvoerder van Saks.

“Nu March is uitgeroeid, waarschijnlijk April is uitgeroeid, en iedereen met inventaris bij de hand heeft … deze kwam precies op het slechtste moment” voor retailers, zei Ron Frasch, een voormalig president van Saks Fifth Avenue en de rivaal van Saks Bergdorf Goodman. “Als je de e-commerce hebt verminderd, geen fysieke hoeveelheid hebt en je rekeningen moet betalen, is dat een heel eng scenario.”

Reformation plaatste een foto op zijn Instagram-pagina van modeblogger Imani. Thuis, met een glas witte wijn in de hand, pronkt ze met de Ginny-jurk van US $ 298.

More Stories
THE HOUSEHUNTER: KAMER VOOR KAMER