Categories
Lifestyle

Lessen die ik heb geleerd door op de gelukkigste plek ter wereld te wonen

Hier zijn enkele serieuze lessen over geluk die ik heb geleerd tijdens mijn tijd hier:

1. GELD IS NIET GELIJK AAN GELUK

Het analyse- en adviesbedrijf Gallup rangschikte het Koninkrijk als 97e in zijn World Happiness Report 2018. De gelukkigste landen ter wereld waren volgens het rapport ook enkele van de rijkste landen, zoals Finland, Noorwegen en Denemarken.

Maar een rijke natie is niet het ultieme streven van Bhutan. In de jaren 70 zei de vierde koning van Bhutan, Zijne Majesteit Jigme Singye Wangchuck, beroemd dat “Bruto Nationaal Geluk belangrijker is dan Bruto Binnenlands Product”. En daarmee begonnen de Bhutanezen dit nationale doel na te streven. Bhutan is voorzichtig in de stappen die ze nemen voor ontwikkeling. Besluiten en beleid moeten voldoen aan de GNH-richtlijnen inzake cultureel behoud, milieubescherming, goed bestuur en duurzame sociaal-economische ontwikkeling.

2. GELUK GAAT NIET OM EEN RENDEMENT

In Bhutan zijn er veel kleine bedrijven die zijn opgericht om de gemarginaliseerden te versterken of te helpen. Deze ondernemingen hebben een middenweg naar zakendoen gevonden: in plaats van te vervallen in de twee uitersten van puur winstgedreven bedrijven en niet-gouvernementele organisaties (ngo’s), hebben lokale bedrijven de weg gezocht om sociale ondernemingen op te zetten en terug te geven aan de samenleving en de milieu. Deze bedrijven dragen op vele gebieden bij, van afvalbeheer tot plattelandsontwikkeling en tot empowerment van vrouwen.

Geluk gaat niet over het hebben van een winstgevend bedrijf, het gaat ook over het teruggeven, en vooral, het runnen van een bedrijf met een hart en een geweten.

3. GELUK HOORT BIJ EEN GEMEENSCHAP

De bevolking in Bhutan is klein. Met ongeveer 735.000 mensen is het hele land de combinatie van drie volwassen landgoederen in Singapore. Waar dit zich naar vertaalt, is een hechte gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Iemand is altijd iemands neef, schoonfamilie, familielid of werkgenoot.

Een kleine gemeenschap helpt bij het bevorderen van verwantschap en harmonie, in tegenstelling tot de bevolking in grote, geglobaliseerde steden. Veel tijd wordt hier besteed aan het aanwakkeren van die relaties, en neven en nichten hangen meestal met elkaar rond, onder het genot van een biertje of een kopje beboterde thee rond de bhukhari (lokale houtkachel die wordt gebruikt als kachel), of sporten zoals boogschieten, darten en voetbal.

4. GELUK IS OVER SOORT EN HEEFT COMPASSIE

Mededogen is een integraal kenmerk van de Bhutanezen en je kunt het zien in de manier waarop ze dieren behandelen, met name de veelheid zwerfhonden hier.

Zwerfhonden zwerven massaal door de straten – langs de wegen, voor de deur dutten en soms zelfs winkels binnengaan – maar je zult zelden een Bhutaan zien die een hond wegjaagt of slaat. Ze zijn zo’n essentieel onderdeel geworden van het dagelijkse leven van de mensen die hier wonen dat sommige lokale bewoners de honden regelmatig voeren.

5. DICHT BIJ DE NATUUR IS EEN GELUKKIG

Het is geen geheim dat de nabijheid van de natuur velen een gevoel van tevredenheid en geluk bezorgt. Dit is waarom voor ons stedelingen, een reis naar een plek in een prachtige omgeving altijd een geweldige manier is om ons stadsleven te resetten.

Categories
Lifestyle

Adem. Uitademen. Herhaal: de voordelen van gecontroleerde ademhaling

Haal diep adem en vergroot je buik. Pauze. Adem langzaam uit tot vijf. Herhaal vier keer.

Gefeliciteerd. Je hebt net je zenuwstelsel gekalmeerd.

Gecontroleerde ademhaling, zoals je net hebt geoefend, heeft aangetoond dat het stress vermindert, de alertheid verhoogt en je immuunsysteem stimuleert. Eeuwenlang hebben yogi’s adembeheersing of pranayama gebruikt om de concentratie te bevorderen en de vitaliteit te verbeteren. Boeddha pleitte voor ademmeditatie als een manier om verlichting te bereiken.

De wetenschap begint pas te bewijzen dat de voordelen van deze oude praktijk reëel zijn. Studies hebben bijvoorbeeld aangetoond dat ademhalingspraktijken symptomen kunnen helpen verminderen die verband houden met angst, slapeloosheid, posttraumatische stressstoornis, depressie en aandachtstekortstoornis.

Hier zijn drie basis ademhalingsoefeningen om het zelf te proberen.

Coherente ademhaling

Als je de tijd hebt om maar één techniek te leren, dan is dit degene die je moet proberen. Bij coherente ademhaling is het doel om te ademen met een snelheid van vijf ademhalingen per minuut, wat zich over het algemeen vertaalt in inademen en uitademen tot het tellen van zes. Als je nog nooit eerder ademhalingsoefeningen hebt gedaan, moet je misschien langzaam aan deze oefening werken, te beginnen met inademen en uitademen tot drie tellen en je weg omhoog naar zes.

Drukvermindering

Als je geest aan het racen is of als je je opgewonden voelt, probeer dan Rock and Roll-ademhaling, wat als bijkomend voordeel heeft dat het je kern versterkt.

Energieke HA-adem

Wanneer de middagmiddag inzakt, sta dan op en doe snel adem om je geest en lichaam wakker te maken.

Categories
Lifestyle

Hoe gelukkig te zijn

Gedragswetenschappers hebben veel tijd besteed aan het bestuderen van wat ons gelukkig maakt (en wat niet). We weten dat geluk de gezondheid en een lange levensduur kan voorspellen, en geluksschalen kunnen worden gebruikt om sociale vooruitgang en het succes van overheidsbeleid te meten. Maar geluk is niet iets dat je zomaar overkomt. Iedereen heeft de kracht om kleine veranderingen aan te brengen in ons gedrag, onze omgeving en onze relaties die ons kunnen helpen om op koers te komen voor een gelukkiger leven.

Geest

Geluk komt vaak van binnenuit. Leer hoe u negatieve gedachten temt en elke dag met optimisme benadert.

Verover negatief denken

Alle mensen hebben de neiging om meer op Eeyore dan op Tigger te lijken, om meer na te denken over slechte ervaringen dan over positieve. Het is een evolutionaire aanpassing – door te veel te leren van de gevaarlijke of kwetsende situaties die we in het leven tegenkomen (pesten, trauma, verraad), kunnen we ze in de toekomst vermijden en snel reageren in een crisis.

Huis

Waar je ook woont – het land, de stad, je buurt en je huis – alles heeft invloed op je algehele geluk.

Je gelukkige plek vinden

Stel je een ladder voor, met treden genummerd van nul onderaan tot 10 bovenaan. De bovenkant van de ladder vertegenwoordigt het best mogelijke leven voor jou en de onderkant van de ladder vertegenwoordigt het slechtst mogelijke leven voor jou. Op welke trede van de ladder zou u zeggen dat u zich op dit moment persoonlijk voelt?

Deze zogenaamde geluksladder wordt beroemd gebruikt als een manier om geluk over de hele wereld te meten en te vergelijken.

Verhoudingen

We zijn vaak gelukkiger als we contact maken met andere mensen.

Breng tijd door met gelukkige mensen

Studies tonen consequent aan dat ons eigen geluk verbonden is met het geluk van anderen. Een van de manieren waarop we dit weten, is afkomstig van de Framingham Heart Study, een grootschalige studie die in 1948 is gestart en waarbij drie generaties deelnemers zijn gevolgd. De studie was ontworpen om risicofactoren voor hartaandoeningen te identificeren, resulterend in een schat aan gegevens over gezondheid, voedsel, fitnessgewoonten, stress, familieproblemen en geluk.

Om het geluk te meten, vroeg de Framingham-studie mensen hoe vaak ze de afgelopen week bepaalde gevoelens hadden ervaren.

Ik had hoop voor de toekomst.

Ik was gelukkig.

Ik heb genoten van het leven.

Ik voelde dat ik net zo goed was als andere mensen.

Werk en geld

Meer geld maakt je niet per se gelukkiger, maar het vinden van zinvol werk en wat extra tijd wel.

Geld koopt geen geluk

We weten dat je ons niet gelooft. Dus vertel ons, wat denk je dat je gelukkig zal maken? Meer geld? Een groter huis? Een droombaan?

Wat we denken dat ons gelukkig zal maken, zal dat meestal niet doen. Studies tonen aan dat geluk niet afkomstig is van meer geld of meer spullen. Zelfs loterijwinnaars zijn niet gelukkiger dan degenen onder ons die nooit iets winnen.

Gelukkig leven

Vriendelijk zijn voor anderen is een bewezen pad naar geluk. En vergeet ook niet lief voor jezelf te zijn.

Categories
Lifestyle

Gezond en gelukkig: onze LifeStyle-TIPS

Wees uniek en vergelijk jezelf niet met iemand

Jezelf zijn en je eigen essentie realiseren door je houding en gedrag is veel beter dan iemand na te doen of de wens te hebben om op iemand anders te lijken. Alles verandert wanneer je je eigen energie en “frequentie” projecteert, wanneer je communiceert met anderen en met het universum dat je bent wie je bent, dat je kunt bereiken wat je wilt en dat je het verdient.

Accepteer succes en falen

We moeten ons ervan bewust zijn dat we in ons leven hard moeten werken voor wat we willen, onze doelstellingen, doelen en dromen, en we moeten ook weten dat dat niet altijd 100% aan ons ligt. We moeten een evenwicht en een centrum bewaren, we moeten nuchter zijn; om de verworvenheden van het leven te ontdekken en ervan te genieten, maar ook te leren van mislukkingen en helemaal opnieuw te beginnen.

Maak uw eigen doelen

Succes is een belangrijk doel, maar streeft ook naar geluk en welzijn. Geef je de mogelijkheid om beter te zijn dan voorheen.

Oefen een hobby, elke sport of ga naar de sportschool

Dergelijke activiteiten helpen u om gezond te zijn, terwijl u endorfines vrijgeeft en uzelf op de een of andere manier ontspant. We vinden het persoonlijk heerlijk om elke ochtend in de sportschool te trainen; het is iets dat deel uitmaakt van onze dagelijkse routine en we genieten er erg van.

Als je twijfelt, lach

Geloof als een verklaring dat JIJ het verdient om gelukkig te zijn. Veel antwoorden zitten in jezelf. Attitude is de sleutel tot elke situatie in het leven … lach en sta jezelf toe om te genieten van kleine details terwijl je tegelijkertijd gelukkig bent.

Neem niets als vanzelfsprekend aan

Probeer je bewust te zijn van wat je hebt, je kansen, je gezondheid, je baan … je familie en vrienden. Het is heel mooi om dankbaar en dankbaar te zijn … om door de ogen van LIEFDE te kunnen kijken in plaats van angst.

Leren loslaten

Leer om de juiste “hoeveelheid” of het noodzakelijke belang te geven aan elk van de dingen in onze dagelijkse routine. Laat bepaalde situaties stromen en vertrouw erop dat alles vroeg of laat in orde zal zijn en dat alles in orde zal zijn.

Blijf positief

Ontwikkel uw gedachten om de beste dingen te “denken”. Zulke attitudes zijn essentieel en essentieel naast een goed leven en een goed resultaat. Een minuut positief denken, brengt de volgende minuut een positieve.

Vind uw lichaamsvertrouwen

Accepteer jezelf zoals je bent, identificeer wat je het leukst vindt en het deel van je lichaam waar je je prettiger bij voelt, wees niet bang … perfectie kan saai zijn. Wat ons mooi maakt, is wat ons uniek, anders en INTERESSANT maakt.

Geloof in jezelf

 VERTROUWEN is essentieel om iets in het leven te bereiken. VERTROUWEN en in jezelf geloven zijn de noodzakelijke elementen om alles mogelijk te maken, om elke dag met ons eigen licht te schijnen. Onthoud ‘u KAN’ en u kunt bereiken waarvoor u vastbesloten bent.

Wees dankbaar Het is misschien voor ons een van de mooiste houdingen die een persoon kan hebben. Je zult er nooit slecht uitzien door te bedanken. Dankbaar zijn is expressief, vriendelijk en nederig van hart zijn.

Categories
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!